
Na de overname van je laptop
Na de zomer...
Je toestel blijft volgend schooljaar gewoon werken zoals dit jaar, ook als je van de eerste graad naar de campus bovenbouw gaat. Alle gegevens blijven op je laptop staan, ook de gegevens in OneDrive. Als er extra software nodig is voor de richting die je gaat volgen, kan je deze downloaden op https://www.academicsoftware.eu. Maar de vakleerkracht zal je hierover zeker meer informatie geven aan het begin van het schooljaar.
Bij problemen
Bij problemen kan je natuurlijk nog altijd rekenen op onze ICT-dienst. Meer info op deze pagina.
Zelf sleutelen aan je laptop?
De huurlaptop die je nu hebt overgekocht van de school, is helemaal jouw eigendom nadat je de factuur betaald hebt. Dus in principe mag je met deze laptop doen wat je wilt.
Maar we hebben toch enkele belangrijke opmerkingen:
- Als jullie zelf aan laptop laptop sleutelen, vervalt de garantie en de ondersteuning door de school. Met "sleutelen" bedoelen we dan de laptopbehuizing openmaken, een onderdeel vervangen of upgraden,... dus echt werken aan de hardware.
- Als jullie de laptop uit ons beheerssysteem (laten) halen en Windows opnieuw installeren, zal de Windows licentie niet meer werken. Deze wordt namelijk via onze systemen geactiveerd.
- Veel noodzakelijke instellingen en software worden via onze beheerssystemen naar de laptops verzonden. Als het toestel niet meer onder ons beheer staat, moet de leerling hier zelf voor instaan.
We vragen aan de ouders rekening te houden met het gebruiksgemak van jullie kind op school. We weten dat wijzigingen aan de laptops altijd met de beste bedoelingen gedaan worden, maar dat wil niet zeggen dat ze uiteindelijk ook in het voordeel van jullie zoon of dochter zijn.
Garantie verlengen
Heb je de laptop van de school overgekocht en is deze nog in garantie? Dan kan je de garantie (en de verzekering) verlengen via https://garantie.signpost.eu/. Het verlengen is pas mogelijk in de laatste zes maanden van de huidige garantieperiode en moet door de ouders of leerling zelf geregeld worden. De kostprijs hiervoor bedraagt 125 EURO voor één jaar of 199 EURO voor twee jaar.
Zolang het toestel in garantie is, kunnen we je ook helpen als er schade of defecten aan je laptop zijn. Zodra het toestel uit garantie is, zullen we je zeker nog helpen met softwareproblemen maar herstellingen kunnen we dan in principe niet meer uitvoeren aan de laptop. Ook bij diefstal van de laptop of bij valschade, kan je geen beroep doen op de ICT-dienst van de school.