
Waar kan je terecht bij problemen?
Je toestel van de school is in garantie
Je hebt jouw eigen toestel overgenomen van de school of je hebt een laptop aangekocht via onze webshop? En er zit nog garantie en verzekering op je laptop? In dat geval kan je rekenen op de volledige ondersteuning van onze ICT-dienst.
Waarvoor kan je bij ons terecht?
- Afhandeling van valschade of waterschade: wij melden je laptop aan voor herstelling en regelen alles met de verzekering (vrijstelling van 39 EURO per schadegeval in de bovenbouw, 100 EURO voor de eerste graad).
- Diefstal met braak: bezorg ons een PV van de politie waarin vermeld staat dat je laptop gestolen is en dat er braaksporen zijn. Ook dit is voorzien in de verzekering, mits alweer een vrijstelling van 39 EURO (100 EURO voor de eerste graad)
- Technische problemen met je laptop: zowel voor software- als hardwareproblemen kan je terecht bij de ICT-dienst. Als we het zelf niet kunnen herstellen, krijg je een vervangtoestel (zolang de voorraad strekt) en laten we de laptop herstellen door de technische dienst van Signpost.
- Defecte hoes of oplader: ook deze worden onder garantie vervangen.
Diefstal zonder braak (zoals wanneer je je laptop, hoes of oplader ergens achterlaat en deze wordt gestolen) valt helaas niet onder de dekking van je Signpost-verzekering. Dit betekent dat de kosten voor vervanging in zo’n geval volledig voor je eigen rekening komen.
Je toestel van de school is uit garantie
Je hebt jouw eigen toestel overgenomen van de school maar er zit geen garantie of verzekering meer op je toestel? Dan kan je nog rekenen op beperkte ondersteuning van de ICT-dienst.
- Valschade of waterschade kunnen niet meer hersteld worden. Je zal je toestel moeten vervangen, maar je krijgt van ons wel een vervangtoestel gedurende 7 kalenderdagen. Op deze manier heb je de tijd om een nieuw toestel aan te kopen via onze webshop of in een winkel.
- Diefstal: je laptop is niet meer verzekerd maar je krijgt van ons wel een vervangtoestel gedurende 7 kalenderdagen. Op deze manier heb je de tijd om een nieuw toestel aan te kopen via onze webshop of in een winkel.
- Technische problemen: voor softwareproblemen kan je altijd terecht bij de ICT-dienst. Als blijkt dat er een probleem is met de hardware, zullen we in overleg een oplossing zoeken. Maar de kans is groot dat we dit niet meer kunnen herstellen.
- Defecte hoes of oplader buiten garantie: je kan bij de ICT-dienst terecht om een nieuwe hoes of oplader te kopen. Dit wordt verrekend via de leerlingenrekening. Dit kan uiteraard ook bij verlies van je hoes of oplader.
Je huurt een laptop in de eerste graad.
Deze toestellen hebben gaan fabrieksgarantie meer, maar de school zorgt toch voor de garantie, de schadegevallen en de ondersteuning. Ook een vervanglaptop staat altijd ter beschikking voor de leerlingen die een huurlaptop van de school hebben.
Voor de schadegevallen/diefstal met braak is er dan wel de afgesproken forfaitaire kost van 100 EURO per schadegeval.
Je hebt geen toestel van de school
Heb je een laptop die niet via de school of onze webshop is aangeschaft? Dan kunnen onze ICT-collega’s helaas geen reparaties of aanpassingen aan je apparaat uitvoeren. Dit komt omdat we afspraken hebben over welke laptops we ondersteunen.
Maar geen zorgen: bij problemen mag je gewoon even langslopen bij ICT! Onze collega’s helpen je graag met advies en denken met je mee over mogelijke oplossingen. Je bent altijd welkom!
We kunnen echter geen vervanglaptop ter beschikking stellen als je laptop niet werkt. Je zal hiervoor contact moeten opnemen met de winkel waar je de laptop kocht.