
Veelgestelde vragen
Waarom wordt de waarborg voor de eerste graad verlaagd naar €50, maar de huurprijs verhoogd naar €100 per jaar?
We hebben ervoor gekozen om de waarborg te verlagen om de initiële kost voor ouders te verminderen. De hogere jaarlijkse huurprijs stelt ons in staat om de kosten voor onderhoud, garantie en verzekering van de toestellen te dekken.
Wat houdt de verhoogde vrijstelling bij schade (€100) in voor de eerste graad?
Als er sprake is van accidentele schade of diefstal met braak, bedraagt de eigen bijdrage per schadegeval nu €100 in plaats van €39. Dit is nodig omdat de school zelf instaat voor de garantie en verzekering van de toestellen.
Kan mijn kind in de bovenbouw nog steeds een laptop huren via de school?
Vanaf de tweede graad vragen we leerlingen om zelf voor een laptop te zorgen. Dit kan door het overnemen van het huidige schooltoestel of door het aankopen of huren van een nieuw toestel via Signpost.
Is het verplicht om een laptop via de school aan te schaffen?
Hoewel het niet verplicht is, raden we sterk aan om een laptop via Signpost aan te schaffen. Dit garandeert compatibiliteit met onze systemen en zorgt voor optimale ondersteuning bij eventuele technische problemen.
Wat als ik de laptop niet via de school aankoop?
Als jullie de laptop niet via onze webshop kopen (maar bijvoorbeeld in een winkel), kunnen jullie geen gebruik maken van de ondersteuning van de school op het gebied van garantie, verzekering, vervangtoestel, support, …. Verder moet iedere laptop voldoen aan het reglement, waarin staat dat onze Classroom.cloud software op iedere laptop moet staan en moet werken. Verder is het gebruik van VPN’s in alle vormen verboden op de laptops die op school gebruikt worden.
Bij huren van de laptop via de webshop, wie is dan eigenaar van de laptop?
De laptop die je bij Signpost huurt, wordt jouw eigendom nadat de huurperiode voltooid is.
Wat zijn de specificaties van de laptops die via Signpost worden aangeboden?
Signpost biedt verschillende modellen aan die voldoen aan onze eisen. Voor specifieke details over de beschikbare modellen en prijzen kunt u onze webshop bij Signpost raadplegen.
Waar vind ik de software die nodig is voor school?
Alle software die onze leerlingen nodig hebben voor hun studie, kan gedownload worden op de website https://www.academicsoftware.eu. Inloggen hierop doe je met jouw e-mailadres van de school.
Wat gebeurt er met de waarborg van €150 die we eerder hebben betaald als we het toestel niet overnemen?
Als het toestel niet wordt overgenomen en in goede staat wordt teruggegeven, ontvangt u de waarborg van €150 terug.
Kan ik de garantie op het toestel van mijn kind verlengen?
Ja, als u het toestel overkoopt en het toestel nog in garantie is, kunt u de garantie voor de vervaldatum verlengen via https://garantie.signpost.eu/. Dit moet door de ouders of leerlingen zelf geregeld worden maar dit kan pas in de laatste zes maanden van de huidige garantieperiode.
Wat gebeurt er als mijn kind zijn of haar toestel wordt gestolen?
U kan hierover meer info vinden op onze uitgebreide pagina over ondersteuning.
Kan ik ook een laptop met een qwerty toetsenbord aankopen?
Het aangeraden toestel voor STEM is ook beschikbaar met een qwerty toetsenbord. Als u dit wil aankopen, neemt u (via Smartschool) contact op met Stefan Cox. Hij bezorgt u dan de juiste gegevens om deze laptop te bestellen.
Wie kan ik contacteren bij vragen over de webshop en garantie?
We hebben onze webshop en de garantieverlenging in beheer gegeven aan Signpost. Voor vragen over betalingen of problemen met de bestelling van een laptop of garantieverlenging, kan u best rechtstreeks met hen contact opnemen via info@signpost.eu.
Wanneer kan ik de gekochte of gehuurde laptop afhalen?
De laptops die je bestelt via onze webshop, kan je afhalen tijdens de boekenverdeling in augustus. Sommige ouders die al zeer vroeg besteld hebben, kregen een uitnodiging via e-mail om de laptop eerder te komen afhalen.
Wie kan ik contacteren bij verdere vragen of onduidelijkheden?
Voor meer informatie kunt u terecht bij Stefan Cox, via Smartschoolbericht of via email naar stefan.cox@mosa-rt.be. Hij helpt u graag verder met al uw vragen.